Bjørklund ny identitet

Kunde: Bjørklund
Byrå: FOLL Reklamebyrå
Arbeid: Ny identitet og kommunikasjonsplattform
 

Oppgaven: Hvordan skal Bjørklund sikre attraktivitet og konkurransekraft i dagens kjernemarked og nye målgrupper i tiden som kommer? Bjørklund ønsket en oppgradering av eksisterende profil/identitet og kommunikasjonsplattform.

Helhetlig inntrykk

I tillegg til ny logo og visuell identitet, ble det utarbeidet designmaler og bildemanér for trykksaker og digitale flater som gjennomføres inhouse, samt visuelt uttrykk og kundereise i butikk. I arbeidet med logo og profil var det viktig at identiteten traff i kategorien smykker og klokker, samt at den ikke oppfattes for premium, men mer nordisk og vennlig.

Ny logo

Logoen har fått et slankere, mykere og mer åpent skriftbilde. Symbolet er fortsatt en diamant - nå frittstående - med et asymmetrisk mønster som gir den særpreg og et signal om å utfordre det etablerte. Målsetting med ny profil: skape vekst i kjernemålgruppen og appellere til yngre og urbane kvinner og menn uten å miste dagens voksne kundemasse.

Vennlighet, kunnskap og relevans.

Den nye profilen speiler bedre Bjørklunds egenskaper:

VENNLIGHET: Det er lagt vekt på større innsyn og bedre oversikt i butikken, samt et tydelig service-område ved disken. Duse profilfarger, innslag av lys eik og ny belysning myker opp den mørke innredningen.

KUNNSKAP: Ikke kun en butikk! Både i serviceområdet og på websiden belyses alt hva de ansatte kan bistå med.

RELEVANS: Produkter til enhver anledning i alle prisklasser. Alle skal oppleve at Bjørklund er relevant for dem, både fysisk og digitalt.

Kommunikasjonsplattformen skal bidra til et språk og uttrykk som fremstår som relevant, upretensiøst og personlig. Bjørklund startet som gullsmed og har Norges største utvalg av smykker, men gjennom årene har sortimentet utvidet seg. Derfor er de ikke lenger bare en “Gullsmed”, men også en LYKKESMED. Vi har utviklet kommunikasjonsplattform for aktuelle situasjoner, prinsipper og tone-of-voice for trykksaker og digitale flater.

Forrige
Forrige

Kolonihagen – Filmer til sosiale medier

Neste
Neste

Logo- og emballasjedesign for Lerstang