Emballasjedesign for FrostaChips!

Kunde: FrostaChips   
Byrå: FOLL Reklamebyrå    
Arbeid: Merkevareplattform, konsept, navnutvikling, pakningsdesign

 

Bakgrunn for oppdraget: 

Utgangspunktet for konseptet var å etablere et norsk chipsmerke i det voksende «premium»-segmentet. Det var viktig å dyrke et uttrykk med vekt på lokal opprinnelse, kvalitet og smak – man skal få assosiasjoner til dette når man velger FrostaChips. I en kategori med mye lekenhet skal FC skille seg ut og gi assosiasjoner til lokale kvalitetsråvarer og ekstra gode smaker. Dette er løst med logo, payoff og de viktigste USPene plassert sentralt. En konsistent bruk av hovedfarge med tydelig fargekoding på smaksvarianter for lett orientering. Matt finish på posen underbygger kvaliteten.

En merkevareplattform ble utviklet for å ha en «rettesnor» underveis i arbeidet. Det ble jobbet for å få en så bærekraftig emballasje som mulig, samt sørge for at f- og d-pak skulle skille seg fra konkurrentene. Det ble også utarbeidet en egen tekst til baksiden av f-pak – Chipsen for chipselskere – som dramatiserer produkthistorien på en engasjerende måte.

Forrige
Forrige

ARK SOMMERHITS

Neste
Neste

Nyhet! Ark lanserer BINSJ EN BOK